Dongfeng Honda (50%): JV med Dongfeng Motor Corp (Kina) för att tillverka bilar.
Guangqi Honda (50%): JV med Guangqi, GAC Group (fd Guangzhou Auto Group) (Kina) för att tillverka bilar.
JV med San Yang Industry (Taiwan) för att bygga bilar, bla Civic och Accord.
JV med Atlas Group (Pakistan) för att tillverka bilar, bla Civic och City.
JV med Anadolu Industry Holding (Turkiet) för att tillverka bilar.
Tidigare JV med Isuzu (Japan); säljer bilar till Isuzu för försäljning som Isuzu; köpte till och med 2001 SUV:ar från Isuzu för försäljning som Honda och Acura.
Tidigare JV med British Leyland, eller Austin Rover Group, (Storbritannien) för att konstruera och bygga bilar; upphörde då BMW tog över Rover.
Tidigare JV med Daewoo (Korea) för att låta Daewoo bygga egen version av Legend.
JV med Mazda, Mitsubishi, Nissan och Toyota för datoriserad komponentbeställning.
Honda Cars India Ltd (HCIL) (100%): JV med Siel Ltd. (Indien) för att bygga bilar, bla Civic och City. Sedan 2010 helägt av Honda.
Via Honda Cars Philippines, Inc. JV med Mitsubishi, Ayala Corp och Rizal Commercial Banking Corp (Filippinerna) för att tillverka bilar.
Via Honda Vietnam Ltd JV med Vietnam Engine och Agricultural Machinery Corp (Vietnam) för att bygga motorcyklar.
Kinetic Honda: Tidigare JV med Kinetic Engineering Ltd (Indien) för att tillverka och sälja tvåtaktsskotrar, vilka var baserade på NH-serien; efter delningen 1998 klarade Kinetic sig till 2008.
Hero Honda: Tidigare JV med Hero Cycles Ltd (Indien) för att tillverka och sälja mopeder och skotrar; efter delningen har namnet ändrats till Hero MotoCorp och verksamheten fortsätter.
JV med Peugeot Motocycles (Frankrike) för att tillverka mopeder och motorcyklar.
GE Honda Aero Engines (50%): JV med GE Aviation (USA) för att tillverka och sälja flygmotorer.